Automassage - Triggerpoint Therapie

Automassage - Triggerpoint Therapie

30. 8. 2021 5 min. lezen

Hoe ontspan je spieren na de training, waar is een massagepistool voor, wat is foamrollen en hoe gebruik je een massageroller of -bal?

Of je nu recreatief (of professioneel) sport, sport in de sportschool, het grootste deel van de dag zit, je kan af en toe stijfheid en spierpijn niet vermijden. Dus hoe kun je verstijfde spieren ontspannen en strekken en je eigen masseur worden?
Met het merk TriggerPoint ga je bewegen en je beter voelen.

Wat is een triggerpunt?

Triggerpoints zijn eenvoudigweg punten in de spieren waarin het gebruikelijke vermogen tot samentrekking en ontspanning is onderbroken. Het is een pijnlijke knobbel die kan leiden tot beperkte mobiliteit in het gewricht, spierpijn tijdens het sporten en zelfs tijdens het ontspannen, of overdraagbare pijn (pijn van aangrenzende spieren en gewrichten, rug, hoofd, enz.).

Hoe stijve spieren te voorkomen? Met een goede warming-up, doordachte training en vooral kwalitatieve ontspanning en regeneratie na de training.

Het merk TriggerPoint is de ideale partner. Het is een merk dat automassagehulpmiddelen heeft ontwikkeld die de aanraking van de hand van een therapeut nabootsen. Hun tools zijn voor personen van alle leeftijden, lengtes, gewichten, fitness en kracht. In hun woorden kunnen de producten het leven en de mobiliteit van absoluut iedereen verbeteren.

Automassage is een van de myofasciale technieken die de verstijving van spieren en fascia's (ligamenten) oplost. Het kan ook licht pijnlijk zijn, maar het verlicht en elimineert acute en chronische problemen, of u nu last heeft van spierpijn, overgedragen gewrichtspijn of zelfs problemen met de bloed- of lymfecirculatie, hoofdpijn, enz.

Met TriggerPoint-hulpmiddelen voor automassage kunt u uw prestaties en mobiliteit verbeteren, blessures en pijn voorkomen en de regeneratie na de training versnellen.

Wanneer gebruik je TriggerPoint

  • Voor de training - Masseer stijve punten van eerdere training en concentreer je op je probleemgebieden.
  • Na de training - Focus vooral op de getrainde spierdelen.
  • Overdag - Op elk moment van de dag kunt u stijve of triggerpoints masseren waar u chronisch last van heeft. Als uw dagelijkse regime het toelaat, zelfs maar een paar minuten, zijn massagevensters gedurende de dag geweldig. Je doet iets voor je spieren en je maakt jezelf ook losser.

Wie moet TriggerPoint-tools gebruiken?

Absoluut iedereen. Of je nu een atleet, een student, een drukke manager of een gepensioneerde bent die last heeft van rugpijn, automassage zal je helpen jouw kwaliteit van leven te verbeteren.

Hulpmiddelen voor automassage

Welk typen tools bestaan er? En welke passen het beste bij jou?

Massage pistool

Het massagepistool is de ideale keuze voor iedereen die zijn lichaam de beste zorg wil geven. Dankzij vier selecteerbare snelheden, een universele massagekop en optimalisatie voor gebruik op een breed scala aan spiergroepen, is het een van de meest veelzijdige hulpmiddelen. Iedereen die een massagepistool heeft geprobeerd, prijst de bijna onmiddellijke ontspanning van de spieren en de aanzienlijk betere regeneratie. Het pistool heeft een oplaadbare batterij, gaat tot twee uur ononderbroken massage mee op een enkele lading en maakt geen lawaai. Hierdoor kun je jezelf masseren terwijl je een film kijkt, of echt wanneer je maar wilt. Door de compactheid van het pistool en de levensduur van de batterij kun je het overal mee naartoe nemen: wedstrijden, de sportschool, het tuinhuis, etc. Het voordeel van het pistool is de directe actie op één punt, waardoor de actie van de vinger van de fysiotherapeut wordt nagebootst.

Masážní pistole Trigger Point Impact k uvolnění svalů.

Massage Pistool

Foam Rollers

In elk fitnesscentrum of sportschool vind je rollers. Foamrollen is een geweldig alternatief voor het vóór de training losmaken van stijve spieren en stretchen na de training. Dankzij de uitsteeksels op het stevige maar zachte oppervlak van de roller richt je je op stijve plekken in het myofasciale weefsel en helpt zo blessures en spierbelasting te voorkomen (in het geval van pre-workout massage), of de regeneratie te versnellen en spierpijn te voorkomen (bij het geval van rollen na de training). Ze zijn geweldig voor het masseren van de quads, hamstrings, rug of kuiten. Het voordeel van de roller is de prijs en de gemakkelijke draagbaarheid. Je kunt het niet alleen gebruiken voor mobiliteit, maar ook voor kerntraining.

Jak používat masážní válec

Wil je de roller gebruiken om het hele lichaam te masseren, kies dan Trigger Point Grid 1.0,
een optie voor de moeilijk te behagen. Laat niets aan het toeval over met Trigger Point Grid Vibe Plus. Het biedt 4 trillingsfrequenties die uw regeneratie een beetje verder zullen brengen. Het belangrijkste is dat u zich voorstelt hoe goed u zich zult voelen na een massage aangevuld met aangename vibraties.
Heeft u last van voet- en onderarmpijn? De Trigger Point Nano is speciaal voor deze moeilijk bereikbare plekken.

Alle foam rollers

Massagesticks

De TriggerPoint STK X massagestick kan zittend of staand worden gebruikt om overbelaste spieren te rollen. Dankzij de twee handvatten regel je eenvoudig de intensiteit van de massage.

Masážní tyč TriggerPoint STK

De TriggerPoint AcuCurve heeft drie massage-uiteinden: een dubbele massagebal aan de ene kant en een stevige druppel aan de andere. Dit maakt het makkelijker om alle stijve spierpunten te masseren. De AcuLoop handgreep helpt om de gewenste druk uit te oefenen en is gemakkelijk vast te houden.

Massagestange AcuCurve

Massagesticks


Massage ballen

Met massageballen kun je, in tegenstelling tot rollers of staven, beter een specifiek stijf punt behandelen. Ze zijn geschikt voor het masseren van de voeten, handpalmen, onderarmen, heup- en dijspieren, spieren in de schouderbladen of schouders.

Příklad využití masážního míčku

Welke wil je: een bal met uitsteeksels of een bal met een glad oppervlak?

Alle massageballen

Dus, ga je je benadering van mobilisatie veranderen en afscheid nemen van spierstijfheid en spierpijn?